In mijn kracht staan

Gisteren plaatste ik op FetLife een brief aan mijn verkrachter, misschien dat ik deze in tijd ook hier zo plaatsen maar voor nu vind ik het goed om hem op een besloten plek te laten staan.

Het schrijven had geen heftige emoties losgemaakt maar was wel confronterend voor me. In tijd ben ik anders gaan kijken, naar het trauma en naar mijn manier van verwerken. Ik bleef worstelen met een stuk schaamte en wilde mezelf daar los van kunnen maken. In de veel prettige reacties die ik kreeg sprak iemand over mijzelf vergeven, die kwam binnen bij me. Ik heb bijna 30 jaar lang mijzelf dingen verweten uit wat me overkomen was. Ik verweet het mijzelf dat ik de manipulaties niet had doorzien, ik verweet het mijzelf dat ik in het volgen van mijn verlangens een verkeerd persoon getroffen had. Natuurlijk was ik wel in staat om te zien dat ik bespeeld was maar ik dichtte mijzelf ook een groot aandeel toe. Los van of dit terecht is had ik het nodig om mijzelf te vergeven.

Een paar uur voor ik de brief schreef maakte ik een paar fotos die me een krachtig gevoel gaven, die kracht wil ik vasthouden. Vanuit deze kracht wil ik verder bewegen.

2 gedachten over “In mijn kracht staan

Voeg uw reactie toe

Plaats reactie

Maak een website of blog op WordPress.com

Omhoog ↑

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag