Bijzonder

Sommige mensen die je in je leven bent tegengekomen laten hun sporen achter, negatief zowel als positief. Over de negatieve wil ik het nu niet hebben, ik heb vaak genoeg geschreven over de beschadigingen die ik op liep maar er zijn ook mensen geweest die op een positieve manier deel hebben uitgemaakt van mijn groei binnen bdsm. Ik herinner me nog zo goed hoe bloednerveus ik was tijdens onze eerste ontmoeting, een ontmoeting die binnen het veilige kader plaatsvond van mijn relatie. De partner waarmee ik samen leefde bleef bij de ontmoeting en gaf een stukje sturing tot de tijd rijp was voor hem om dat los te laten. Ik had een stuk veiligheid nodig om deze ontmoeting aan te durven gaan, niet vanwege de persoon maar vanwege mijn beschadigingen. Deze hadden zoveel vertwijfeling opgeworpen, onzekerheid over mijn onderdanige verlangens. Had ik die wel echt of waren ze het gevolg van het misbruik, de verkrachtingen en mishandeling die ik had meegemaakt. In het contact met deze man kon ik veilig navigeren, helaas ben ik door Ptss een groot deel van mijn herinneringen aan de maanden waarin we een bdsm relatie deelden kwijt maar wat ik mij heel goed herinner is het gevoel.
Het gevoel van me veilig te weten, het gevoel dat ik kon ontdekken zonder angst dat mijn emotionele ontladingen een rem zouden opwerpen. Het gevoel dat ik mocht zijn wie ik was, een onzekere maar ook stoere vrouw. Die trillend als een rietje voor hem stond voor een eerste keuring maar hem wel strak aan bleef kijken. Die kracht heb ik in die dynamiek met hem ontdekt en die is voor altijd bij mij gebleven. In de dynamiek die tussen hem en mij groeide durfde ik toe te geven aan mijn gevoelens van geilheid, aan mijn verlangen naar pijn en mijn verlangen te genieten van pijn.
Het meisje in mij voelde zich waanzinnig veilig bij hem. De vrouw met haar seksuele verlangens voelde zich gezien en niet veroordeeld. Iets wat in de jaren daarvoor geregeld was voorgekomen en wat ook littekens gevormd had.

Er groeide een basis in mij die me in staat stelde om binnen bdsm verder te groeien. Vanuit mijn eigen kern, niet gestuurd maar gedragen door de golven van leven en andere dynamieken.
Dankjewel lieve en bijzondere man voor jouw aandeel en voor de dans die wij in die tijd samen hebben mogen bewegen. Deze zal ik voor altijd blijven koesteren. Het voelt meer dan bijzonder dat wij elkaar nu, na zovele jaren, weer hebben mogen treffen en zo samen terug kunnen kijken.

Plaats reactie

Maak een website of blog op WordPress.com

Omhoog ↑

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag